Шановні відвідувачі сайту Козятинської РДА! Сайт працює в тестовому режимі. Актуалізація даних займає певний час. Приносимо свої вибачення за незручності
Козятинська районна державна адміністрація
офіційний сайт
Козятинська районна державна адміністрація
офіційний сайт

Автомінізація медичних закладів

07.02.2018

Свої коментарі з цього питання надає МОЗ України.                                                                                         

Лікарі часто запитують нас: що конкретно нам дасть автономізація? Навіщо вона потрібна? На це запитання є дві відповіді: юридична та світоглядна.

 З юридичної точки зору автономізація медичних закладів переводить їх зі статусу бюджетних установ у статус комунальних некомерційних підприємств. Це означає, що замість роботи в межах Бюджетного кодексу вони отримують можливість здійснювати діяльність на підставі Господарського кодексу — тобто так само, як працює будь-яка компанія в Україні. Це не означає, що пацієнти почнуть за все платити, — медичні послуги в інтересах пацієнтів буде закуповувати держава в особі Національної служби здоров’я України.

Сьогодні медичний заклад може робити тільки те, що прямо дозволено йому законодавством. А ставши підприємством, медичний заклад зможе робити все, що не заборонено. Перш за все відмовитись від тарифної сітки і почати збільшувати зарплати лікарям. Але головна зміна — світоглядна. Медичні заклади повинні бути незалежними, як це є в усьому світі. Чиновники не мають керувати лікарями. Якісну послугу повинна оплатити держава, а щодо всього іншого мають самостійно вирішувати лікарі. Якщо пацієнта не задовольняє послуга, він піде до іншого медичного закладу. Попереду — запровадження професійного ліцензування медичної практики та реального лікарського самоврядування в лікарнях.

Спільне завдання на перше півріччя 2018 року — реорганізувати заклади ПМД з бюджетних установ в комунальні некомерційні підприємства. Іншими словами — автономізуватися.

Це обов’язкова умова, оскільки лише заклади у статусі комунальних некомерційних підприємств зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряму оплату з державного бюджету від НСЗУ. Комунальні некомерційні підприємства мають право на отримання податкового статусу неприбутковості, тобто метою їхньої діяльності є не отримання прибутку, а надання послуг з охорони здоров’я населенню.

Заклади як неприбуткові підприємства не будуть платниками податку на прибуток і зможуть самостійно розпоряджатися отриманими грошима, у тому числі вільно встановлювати розмір заробітної плати для медичних та інших працівників.

ПРОЦЕДУРА АВТОНОМІЗАЦІЇ МЕДЗАКЛАДУ ПЕРЕДБАЧАЄ ТАКІ ДІЇ:

  1. Місцева рада приймає рішення про: а) припинення ЗОЗ — бюджетної установи шляхом перетворення на ЗОЗ — комунальне некомерційне підприємство; б) призначення комісії з реорганізації ЗОЗ-установи, голови комісії; в) встановлення порядку і строку заявлення кредиторами своїх вимог до ЗОЗ-установи, що припиняється.
  2. Державному реєстраторові подаються документи для реєстрації рішення про припинення юридичної особи шляхом реорганізації, на підставі чого вноситься запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.
  3. Комісія з реорганізації розглядає вимоги кредиторів ЗОЗ, а також проводить інвентаризацію. Відповідно до Закону про автономізацію, до 31 грудня 2018 року: кредитори державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що реорганізуються, не вправі вимагати від них виконання незабезпечених зобов’язань, припинення або дострокового виконання зобов’язання або забезпечення виконання зобов’язання. Згода кредитора на заміну боржника у зобов’язанні у такому разі не вимагається; обов’язкова оцінка майна не застосовується.
  4. Комісія розробляє передавальний акт, який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов’язань установи, передачу прав та зобов’язань за формою бухгалтерського обліку.
  5. Фінансове управління власника (ОМС) за необхідності розробляє проект змін до бюджетних програм з урахуванням процедури реорганізації ЗОЗ.
  6. Рішенням місцевої ради: а) затверджується передавальний акт; б) приймається рішення про створення ЗОЗ шляхом реорганізації; в) затверджується статут. Акт також може затверджувати уповноважений виконавчий орган у випадку делегування права.
  7. Пакет документів про створення ЗОЗ — комунального некомерційного підприємства та припинення ЗОЗ — бюджетної установи подають державному реєстраторові. Якщо все зроблено правильно, протягом 24 годин з моменту отримання документів державний реєстратор має внести відповідні записи до ЄДР.
  8. За необхідності власник приводить у відповідність систему фінансування закладу.
  9.  До трудових книжок працівників ЗОЗ вноситься запис про зміну найменування роботодавця у зв’язку з реорганізацією.
  10.  ЗОЗ — комунальне некомерційне підприємство переоформлює майно, що підлягає державній реєстрації, зокрема право користування об’єктами нерухомості та земельними ділянками, відкриває рахунки в банку та переоформлює рахунки в казначействі.
  11.  До МОЗ подається заява про оформлення ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та до Держлікслужби щодо роботи з наркотичними речовинами, прекурсорами (за необхідності).
  12.  Підписання договору з НСЗУ, отримання грошей за медичне обслуговування населення — в півтора рази більше за всіх, в середньому вдвічі більше за тих, хто підписав декларацію. Більше інформації ви можете знайти в методичних рекомендаціях МОЗ за посиланням: https://goo.gl/iwyr4N До кожного випуску дайджесту ми додаємо спеціальну вкладку з корисною інформацією для пацієнта.

« Повернутись